ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΟΙ ΝΤΟΥΜΠΛΕΔΕΣ

«ὑγίειάν τε γὰρ τοῖς σώμασι παρασκευάζει καὶ ὁρᾶν καὶ ἀκούειν μᾶλλον, γηράσκειν δὲ ἧττον»

"Η ασχολία με το κυνήγι φέρνει υγεία στο σώμα, οξύνει την όραση και την ακοή και επιβραδύνει τα γηρατειά"

Από το μεγαλειώδες έργο του ιστορικού Ξενοφώντα 430π.χ. - 354π.χ. "Κυνηγετικός" τον 5ο π.χ. αιώνα

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ Ή ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙ ;


«Σε γενικές γραμμές, ο όρος εθελοντισμός αναφέρεται στην ηθελημένη παροχή υπηρεσιών για κάποιο κοινωφελή σκοπό. Θεωρείται πως ο εθελοντισμός δεν έχει υλικά ανταλλάγματα.»
Το παραπάνω κείμενο είναι, κατά κανόνα, ο ορισμός του εθελοντισμού. Είναι το ένα σκέλος της βάσης, πάνω στην οποία στηρίζεται από καταβολής του το κυνήγι, το κυνήγι μας! Το άλλο σκέλος είναι η αυτοχρηματοδότηση των Οργανώσεων μας από τα μέλη. Όσο αφορά το δεύτερο εκ των δυο όλα βαίνουν καλώς, τα «στάζουμε» όλοι μας κανονικά. Τι γίνεται όμως με το πρώτο; Που είναι η γραμμή που χωρίζει τον εθελοντισμό με το αλισβερίσι; Πόσοι και γιατί κινούνται στα όρια; Ποιος συντηρεί αυτή την πορεία κάποιων μελών στην κόψη του ξυραφιού; Πληρώνονται κάποιοι για τις εθελοντικές, υποτίθεται, υπηρεσίες που προσφέρουν;
Μη με ρωτάτε «που», για τον Σύλλογο μου αναφέρομα. Δυστυχώς ή ευτυχώς εδώ ξεκινούν και τελειώνουν όλα, άσχετα τις ενδιάμεσες κυνηγετικές διαδρομές του καθενός μας. Το βιβλιάριο θήρας στον χώρο θεώρησης, έχει την σφραγίδα του αρχαιότερου συλλόγου της πατρίδας μας. Φυσικά και καμαρώνω που είμαι μέλος του. Φυσικά και θέλω να συνεχίσω να είμαι (το παλεύω με νύχια και με δόντια), ασχέτως αν με εκφράζουν – κι αν το θέλετε, με εκπροσωπούν επάξια – τα πρόσωπα του Δ.Σ. έτερον εκάτερον, κανένας τους δεν αυτοδιορίστηκε και με αυτούς θα πορευτούμε! Είμαι υπερίφανος για το παρελθόν του, αισθάνομαι ντροπή για το παρόν και ανησυχώ για το μέλλον του.
Η έννοια της λέξης «εθελοντισμός» χάνεται όταν αυτός που δουλεύει αμείβεται - λαϊκά - τα παίρνει, τα πιάνει, λαδώνεται κτλ. Όταν ανάμεσα σε δυο πλευρές υπάρχει η λεπτομέρεια της αμοιβής, υπάρχει πλέον συναλλαγή, αλισβερίσι, εμπορική συνεργασία. Εδώ και χρόνια, πολλά είναι τα μέλη του Κ.Σ. Σύρου που αναμασούν ότι κάποιοι «τυχεροί» απολαμβάνουν άλλης, άνισης, μεταχείρισης. Μέχρι πέρσι, υπήρχαν ψίθυροι ότι, κάποιοι, λάμβαναν ως δώρο πέρδικες από το εκτροφείο. Φέτος, που η πολύ καλή δουλειά από όλους τους «εθελοντές» απέδωσε καρπούς και μάλιστα πολλούς, ακούγεται ότι τα δωράκια είναι με τσόφλι! Ίσως από εκεί ορμώμενο το Δ.Σ. διοργάνωσε σεμινάριο για τις εκκολαπτικές μηχανές στο εκτροφείο την περασμένη εβδομάδα. Ρωτώ εγώ: «Είναι νόμιμο αυτό; Το Δασαρχείο είναι ενήμερο; Όταν φύγει το τσόφλι, που πάνε οι πέρδικες;» Γιατί πέρδικες βγαίνουν και κάπου πάνε! Ξαναρωτώ: «Η ΚΟΣΕ μήπως το ξέρει κι’ αυτό, όπως είναι ενήμερη για τα πουλιά που αποστείλαμε στην Μύκονο; Ποιος είναι ο ηθικός αυτουργός αυτού του κατάπτυστου πάρε - δώσε;». Από τα λιγοστά οικονομικά που γνωρίζω μπορώ να καταλάβω ότι αν δεν υπήρχαν δανειολήπτες, οι τράπεζες δεν θα παρείχαν δάνεια, άρα (!) κάποιοι ζητούν και κάποιοι άλλοι που είναι αιχμάλωτοι του «εκλέγεσθαι» ή όποιου άλλου όρου, δίνουν. Τέλος, «Ο Πρόεδρος είναι ενήμερος για όλα αυτά;» Και το βασικότερο: «Είναι αλήθεια όλα αυτά;». Σίγουρα ο μόνος που θα μπορούσε να μας ανοίξει τα μάτια είναι ο κ. Πρόεδρος, εκτός αν συμβαίνουν πράγματα εν αγνοία του. Πάντως οι φήμες είναι πολλές και ταξιδεύουν γρήγορα. Μια από αυτές θέλει μέλος του Δ.Σ. που όντας έχοντας χάσει την μπάλα με αυτό το υποτιθέμενο πάρε - δώσε, και ίσως επειδή είναι απών σε πολλά και δικαιολογημένα να χάνει επεισόδια, κατηγορεί συνάδελφο ως αποδέκτη, ο οποίος ουσιαστικά δεν εμπλέκεται. Κύριοι σοβαρευτείτε θα μας πάρουν με τις πέτρες! Και πάνω απ’ όλα απαντήστε. Πάντως εγώ, έχω κάτι βασιλεύοντες κατά νου, ΑΝ τύχει και κληθώ από κάποια αρμόδια αρχή σε απολογία! Λέμε τώρα, ΑΝ!

ΥΓ. Γ ια να μην με λένε κάποιοι και μηδενιστή, να δώσω τα συχαρίκια μου στο Δ.Σ. που μπόρεσε να συντάξει και να παραδώσει την λίστα των εθελοντών δασοπυροσβεστών, έστω και σε βάθος χρόνου! Κάλιο αργά παρά ποτέ.