ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΟΙ ΝΤΟΥΜΠΛΕΔΕΣ

«ὑγίειάν τε γὰρ τοῖς σώμασι παρασκευάζει καὶ ὁρᾶν καὶ ἀκούειν μᾶλλον, γηράσκειν δὲ ἧττον»

"Η ασχολία με το κυνήγι φέρνει υγεία στο σώμα, οξύνει την όραση και την ακοή και επιβραδύνει τα γηρατειά"

Από το μεγαλειώδες έργο του ιστορικού Ξενοφώντα 430π.χ. - 354π.χ. "Κυνηγετικός" τον 5ο π.χ. αιώνα

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Kυκλαδίτικοι ντουμπλέδες.


Του Νίκου Βασάλου http://kaliakouda.blogspot.com

Στηρίζοντας το κεφάλι στα δάχτυλα του ενός χεριού, με ύφος βαθιά σκεπτόμενου και ονειροπόλου, κάποιοι το παίζουν δημογέροντες προσπαθώντας να μαγέψουν τα πλήθη!

Φτάνουν στην ολοκλήρωση με την αναφορά βαρυσήμαντων λέξεων, εννοιών, αξιών  «στολίζοντας» έτσι τις κοτσάνες που αραδιάζουν σε ανυποψίαστους και υποψιασμένους, που δείχνουν υπομονή στην βλακεία τους. Μπολιάζουν τις αμπελοφιλοσοφίες τους με αυτές, έτσι ώστε να δείχνουν σοβαροί και μετρημένοι. Λεβέντες κυνηγοί με ήθος και τιμή. Διδάσκαλοι που δίδασκαν και νόμους δεν κρατούσαν.

«Το ταξίδι είναι που μετράει» - «Η επαφή με την φύση είναι η μόνη και μεγαλύτερη απολαβή». Αυτές είναι φράσεις που, όλες μαζί, συνθέτουν κάποιες έννοιες. «Κυνηγετική παιδεία» - «Έγγραφοι και άγραφοι νόμοι». Αυτές είναι δυο αξίες που χαρακτηρίζουν έναν κυνηγό και τον διαφοροποιούν από έναν οπλοφόρο.

Τι από όλα αυτά είχαν στο μυαλό τους όλοι αυτοί που από πριν την έναρξη της περιόδου και κατά την ημέρα αυτής, επιδόθηκαν σε ανελέητο κυνήγι λαγού, με κάθε μέσο στην Τήνο;
Ποιο ήταν το ταξίδι που μέτρησε, όταν σαν φυγάδες έσπευσαν στους κυνηγότοπους πριν από άλλους για να τους «κλέψουν» τον κόπο, τα όνειρα και να μηδενίσουν την  έννομη στάση της υπομονής που έκαναν για μήνες και τα χρήματα που επένδυσε ο σύλλογος σ’ αυτό το ενδημικό θήραμα; Πια επαφή είχαν με την φύση όταν με το αυτοκίνητο τους νύχτα τραυμάτισαν τον Αφτιά που ήθελε να περάσει στην άλλη πλευρά του δρόμου; Τελικά η απολαβή που έχουν από την φύση, μήπως συνοδεύεται από αρκετά μηδενικά στο τέλος και το μεγαλείο της είναι ανάλογο με τον αριθμό των θηραμάτων - θυμάτων τους;
  
Ποια η αξία της κυνηγετικής παιδείας που έχουν και, δυστυχώς, θα μεταλαμπαδεύσουν στους νεότερους; Σε ποιους έγγραφους και άγραφους νόμους υπακούν; Μήπως στον έναν και μοναδικό νόμο της ζούγκλας, όπου εκεί το μεγάλο και ισχυρότερο τρώει το μικρό και αδύναμο; Ποια η λεβεντιά του κυνηγού που έχουν όταν κατόπιν εορτής και μετά την σύλληψή τους, ενοχλούν όποιο τηλέφωνο γνωρίζουν για να προετοιμάσουν το έδαφος, έτσι ώστε να προσγειωθούν στα «μαλακά»;
  
Ευτυχώς όμως, για όλους τους πολλούς υπόλοιπους, είχαν γνώση οι φύλακες θήρας. Τόσο οι κρατικοί, όσο και οι ιδιωτικοί! Δυο θηροφύλακες της Δ’ ΚΟΣΕ, οι κ.κ. Λαδόπουλος Στέφανος και Αρίδης Θανάσης, όργωναν νυχθημερόν το νησί των ανέμων, παρέα με την υπεύθυνη θήρας του Δασαρχείου Κυκλάδων κ. Νατάσα Κωστάντου, η οποία σημειωτέων είναι δείγμα δημόσιου λειτουργού! 

Το αποτέλεσμα είναι αυτοί οι κάποιοι, οι γνωστοί άγνωστοι του ελεύθερου, παραδοσιακού κυνηγίου να λογοδοτήσουν στον εισαγγελέα. Θερμά συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους δυο θηροφύλακες απ’ όλους όσους νοιάζονται πραγματικά για το κυνήγι.

Δημοσιεύθηκε στο ένθετο περιοδικό του Ελεύθερου Τύπου ΚΥΝΗΓΙ στις 31/8/2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια: